2013年9月3日火曜日

8月のK

久しぶりに連続で更新しています。皆様いかがお過ごしでしょうか。
この8月はあまりキーボードに触れてなかった気がする・・・ パソコン依存疑惑Kです。

さて、今日は8月のKを振り返ります。 1年の計は、ならぬ。笑


とはいっても、移動距離は大したことありません。前のふたつの旅に比べればね;)

Wow, it's rare for me to update everyday in these days...
I was doing everyday but lately I'm not.
Because of great two trips and these activities, I'm going to talk about!

Ok, let's see!



門下合宿 Music camp of saxophone studio

8月19日-21日の日程で私が今お世話になってる有村先生の門下の合宿に参加してきました。

In August 19 to 21, I joined a music camp of saxophone studio of Sumichika Arimura.



昨年もお世話になったところです。
すぐそばに河口湖! 今年は結構涼しくて、本当に快適でした。

I've been same place last year.
Near the inn, there is Kawaguchiko and here is very peaceful.
Comfortable and really nice place. I like it.


今年はいろいろと違うところが。
まずは私が在籍している昭和音大だけでなく、有村先生が教えている洗足、尚美(大学)のお弟子さんたちにもご参加頂き、パワーアップ。笑

更に、日ごろお世話になっている有村先生以外に、ゲストとして新井靖志さん、貝沼拓実さんを先生に迎え、レッスンを・・・だけでなく、なんと初日の夜には先生方がミニコンサートを開催して頂きました!!
ピアノは有村先生の奥様の真沙さん。


This year was really special!
My teacher,Arimura-sensei has been teaching in three universities and all of his students gathered!
Not for student of Showa university. Wow.

Also, not only Arimura-sensei, we had three more special guest!
Mr Yasushi Arai from Trouvere Quartet, Mr Takumi Kainuma from Clover saxophone quartet, and Arimura-sensei's wife, Masa-san.

At the first night, they gave mini concert for us!!


3名とも、カルテットでテナーをやってらっしゃるんですね。
(新井先生→トルヴェールQ、貝沼先生→クローバーQ、有村先生→クワチュールB)

All of them are tenor player of each quartet.

ということで、3大テノールによるミニコンサート、なのでした。
大なのか、ミニなのか。笑

That's why this concert was named "mini-concert by The three tenors"!
...Yeah they ARE truly the three tenors of saxophone!

They played: Medley of West side story and Toma a Surriento.


先生方、ありがとうございました!!!

Thanks a lot, all of teachers!

あ、facebookに門下のファンページございますので、是非いいね!お願いします!w

Oh, we have studio fan page on Facebook, please check it and click Like button!



最終日の朝には、今度は我々生徒が合宿の成果を披露。というのもありました。眠かった。。。汗
ちなみに私はいままで放置していたリュエフのソナタ(無伴奏の曲で、まあちょっと難解だと思って避けてたんですね。汗)の3楽章を。
まだ足りない部分はあるけれど、夏の2大武者修行でちょっと変われたかなと思うところもあったりとかして。とはいえまあ、まだまだですね(って言っておこう:) 笑)

Next is our turn!
At the last day morning, we, all of students performed in front of students and teachers.
I was,,, yeah, I was really sleepy.lol

I played 3rd movement of Rueff's sonata.
It's good for me because I felt I'm improved through the two great trips and this camp.
And even I felt so, I can improve more while I'm practicing.



帰りはちょっとワケあって電車使って帰りました。

To back to home, I took a interesting train.


なんか電車内面白かった。笑 観光列車ですな。
富士登山鉄道。 もし河口湖方面行かれた際は、是非:D

It's looks like a sightseeing train. Very fun.
If it was sunny, I think I could see Mt.Fuji clearly...
Ok, I will go again and when you visit near Kawaguchi-lake, you should take this train! It's gonna be fun!



Unknown Saxophone Quartet in August

この夏、2回本番がありました。やっぱカルテット楽しいね!

In this summer, we, the Unknown saxophone quartet had two performance.


まず1発め。
私がいま通っている昭和音大があります川崎市麻生区の芸術祭?みたいなものがありまして。
ガラ・コンサートみたいな感じなのですが、それのひとつとして。
20分ほど演奏させてもらいました。

At first, we performed at the concert of inhabitants of Asao-ward.
It was like gala-concert.


サバの女王の登場、アンダンテとスケルツォ(ボザ)、ニューシネマパラダイスメドレー。
Performed: Arrival of the Queen of Sheba from Solomon, Andante et Scherzo(by Bozza), Medley of New cinema paradise.



2発め。
5月、6月とやらせてもらってまして、今月も外苑前にありますShared Terraceで演奏させてもらいました。

Next one.
I performed with my quartet at the restaurant "Shared terrace" in Gaien-mae.


3度めの今回は初の試み。カルテットで演奏。
つまり、


4人!!!


さすがにいつもどおりやったらうるさいので(汗)、まあマックスでも8割ぐらい・・・
なかなか面白かったです。

It was third time to perform there, but it was very first time to play- FOUR SAXOPHONES.

It can be imagine that it's really loud. Too loud.
So we saved our power and just fun to play. Interesting opportunity though ;)


4人の写真を撮り忘れてしまいましたので、お食事ー。笑

たらふく頂きました。


関係者の皆様方、そして聞きに来てくださった皆様、ありがとうございました!

Attached dinner's photo instead of  forgetting to take a picture with quartet...lol

Thank you for all of people who came to the restaurant at the night and all of staff members.



サクソフォンオーケストラ合宿 Saxophone orchestra camp

私の今通っている大学ってのは、サックスの生徒だけで100人ぐらいいるんですね。(冗談じゃなくw)

で、サークル活動(サークルってあたりが大学生だなあと思う。・・・大学生だから。汗)でサクソフォンオーケストラっていうのがありまして、それの合宿です。

I current study in the university which has over 100 saxophone students.
Sounds crazy? It's serious!

We have been acting saxophone orchestra as extra activity.
In end of August, I joined the music camp for saxophone orchestra.




・・・案外写真がなかった。笑
あんまりカメラ持ち歩かなかったからな〜。

I'm very surprised I didn't take picture many. Just several.
Because I didn't bring my camera during the camp day.


寝る部屋には冷房ないんですけど、あまりそれで不自由はしなかったです。
結構今年は門下合宿もそうでしたが、涼しかったなあ。

It was very comfortable even there's no air conditioner in my room.
Nice weather, not so hot not so cool... Good.


今回は豪華!総勢6名の先生がたにご参加頂くという。
お世話になりました。

In the university, nine teachers have been teaching each studio's students.
This time, six teacher gave ensemble lessons for us. Thanks so much.


これは入り口のところに置いてあった。 ・・・シーサー?w

This photo is just for,,, fun ;)
Maybe kind of traditional ornament in Okinawa.


ちなみにコンサートは11月24日です。 直前になったらまたお知らせいたしますね。
あ、でもその前に予定空けといて下さいNE☆ そこ大事NE☆

Oh, we of course have annual concert in November 24th!
If you come to Japan or live in Japan, ok you just come to support me!


・・・ガッと振り返ってみました。
明日もまた・・・ 更新できるかな〜。 ではでは、Kでした。


...Very long issue to look back my experiences in August. Thank you for the reading!

See ya!

0 件のコメント:

コメントを投稿