2013年4月4日木曜日

好奇心満たせ!春!(English, 日本語)

Well, it's been a long time since I wrote previous one...

I thought so, however just 5 days past. Haha,,, I see ;)
Sometimes I consider to restart blogging everyday or not... Not decided yet :(



Since this week, new school term began!
Now I'm creating class schedule and it's gonna be exciting.


I became sophomore since this April, so it means that the new freshman come to my college.
...I'm new sophomore student :P

Today I met four freshman students to welcome into our saxophone studio.
(Oh, I made a fun page on Facebook. Did you check it?? If you not, please search "Sumichika Arimura saxophone studio" and click like button!!!)
They are look like really fresh, literally :P And it reminds me that I was freshman like these guys Even though I was not teenager.



In this year, I'm gonna focus on my studies such as saxophone, classical music and many foreign languages such as English, Spanish, French, Chinese and Korean.

I read a book written by Eiji Kawashima, Japanese soccer player and he can speak several foreign languages.
He was not good at English, and all other kind of languages too.
However, he tried to speak many languages while he was working as a soccer player.

In his book, he just wanted to be a good english speaker but he didn't concentrate on one language and that's why he tried to study several languages.
According to his book, it is good effect to study foreign languages because some languages have same origin.
It's interesting :)


I will mainly study English, of course.
And in the same time, in this year, I'm gonna be like him and try to improve my skill.

Yeah, I'm brimming with too much curiosity.

(but I know MY MAJOR IS SAXOPHONE :o)


Do you start something new in this spring?

Bye!



なんか長いこと書いてないなあ〜 て思っても、結局書いてないの5日ぐらいなんですよね。アレー?w

また毎日書こうかなとも思ってるんですが(やっぱりね、アウトプットって大事だと思うんです。特に英語の方。一番億劫ではありますがw)、まだ決めてません。Kですコンバンハー。


さて、学校が2日より始まっております。早い。。。
オリエンテーションだったり、履修登録だったり。来週から一応履修登録がちゃんと始まりつつ、同時に授業も始まります。まじなんだそれww

今年は、いろいろ取れる授業の幅が広がるので、楽しそうです。
(他の科がメインの教科が取れるともっと楽しそうなんだけどな〜〜)


2年になりました。ってことは、新しい1年生を迎える側になりましたw
今日は門下での顔合わせがありまして、ま〜なんかいろいろフレッシュでした。去年も私あんなんだったのかな〜。(多分ちょっと違うw)



今年は、自分の、サックスにフォーカスするのもそうですが、
英語、そして他の言語もちゃんとやってみようかなあと。
フランス語、スペイン語、中国語そして韓国語。欲を言うとイタリア語も。

ていうのは。
先日読んだ本に見事に感化されていますw


サッカー日本代表の守護神、川島永嗣さんの本で、彼はそれこそいろんな言語を操ることで知られています。はい。
その彼も、そんなに英語も他の言語もしゃべれたわけじゃなく、英語もやりつついろいろやっていたら、それなりに出来るようになったと言います。

ていうのは、アジア言語になると話は別ですが、ヨーロッパ系の言語は語源が一緒だったり、そもそも私が飽きっぽいので、そうやって勉強していくほうが案外早いのかもしれないな・・・w
何より、私の好奇心が満たされるわw

という、一石三鳥を狙っています。狙いすぎだww


言語は向き・不向きじゃないと思っていて、実際彼も著書の中でそのように言っていますし。
そして、やっぱりいろいろ試してみるべきだろうなと言うことで、前期ぐらいまでは、いろいろやりながらまた試行錯誤していきたいと思います。
楽しそうでしょッ!w


(ただしメインは勿論サックスです。はいww)


この春、皆さんは新しい何かをやりますか??

以上、好奇心の塊、Kでした。アデュー。

0 件のコメント:

コメントを投稿