2013年3月14日木曜日

Unknown SQ 2012-13 edition

ところで、私が浪人中(1浪中)に組んだカルテット。
いろいろありながらも最近もちゃんと活動しております。いや、最近になってようやくSecond seasonスタート??

6月の交流会ではまりぇ先輩をアルトで迎えて。マスランカのマウンテンロードの終楽章。
その時はソプラノでした。あれはー・・・ アキさんに借りてたんですね。ありがとうございましたm(__)m


そんでもって年明けてから2回ほど、学校のJ先輩をソプラノに迎えての本番。


公会堂でのロビーコンサートです。楽しかったなー。
この時はディズニーメドレー(難しかった。。。汗)、愛を奏でて、My favorite thingsなどなど。
素敵でしたぁ〜 なあんて言ってもらえてすっかり有頂天でした。違うか。笑


そんで先日、それも鹿児島から帰ってきた翌日だったんですが・・・
よこすか芸術劇場のオープンデイなるものに参加。
ざっくり言うと、誰でもあのでかいホールで吹けるよ〜(弾けるよ・歌えるよ)、というもの。

ていうのは、そのホール。よこすか芸術劇場。
オペラとか出来るようなホールで、客席も5階建てとかなんですね。

うちの学校のホール(テアトロ・ジーリオ・ショウワてのがあります)も大きいですけど、あれよりもっと縦にでかいんですね。って行ったことある人にしか伝わらねえっつの。笑



グラズノフの四重奏曲の1楽章だけですが。演奏致しました。
前でちびっ子が、(吹く直前まで)「ねえねえ〜〜 あの手前の小さいのなあにー?」「あれがそぷらのさっくすなのー??」とか言ってるような感じのところで、そういう空気感で。笑


わんわん響くし、なんか面白かったです。笑


ありがとうございました〜

来年度もまたUnknownでいろいろやれたらいいなあと。ていうか、来年度「こそ」?w



以上!
「ねえね〜〜 あの左の人の右手に持ってるアレはなあに〜?」ーあの巾着袋に私はカメラ入れとんじゃー(TT)
カメラケース欲しい・・・ Kでした!また明日ー(多分)



I don't know I introduced my quartet, Unknown Saxophone Quartet, so I'm gonna introduce the quartet I'm in.

Unknown Saxophone Quartet, was organized in 2010 Spring.
We sometimes have played many places, concert and so on... But last year we couldn't have enough activities.(I guess so.)
That's why I could play with so much fun in this year ;)

Because many times we shuffle, I sometimes play Soprano, next time Tenor, and net time Alto...
In this academic year, I mainly have played Alto.

We took new member and this time, we took new Soprano player.
He have been studying with same teacher as me and he's senior student.



We held two performance in 2013.
In January, we performed at a public hall and then we played some movie works such as Disney medley.

Few days ago, we held a performance at Yokosuka art theatre.(I don't know it is correct name or not :P)
Then we played 1st movement of Glazounov's quartet.


It was little bit hard for us because three of them went back from Kagoshima last night and next morning we performed!
Can you imagine our situation?!lol

Even so, it was fabulous experience to play such a great, big hall.
Many kids sitting in front of us often were often talking, but we played!!lol

Really fun time;)



I hope we can have many opportunity to play next academic year.


Bye :)

0 件のコメント:

コメントを投稿