2013年1月14日月曜日

Snowing Yokohama!!



Snowing Yokohama!!! It was really cold day...
Even such a rare weather and I had no class, I went to class for lesson.
Of course teacher also needed to come to school. It means so tough day for us!

(In Tokyo and near Tokyo, snowing is rare weather.)


Today I played : Klose -Etude21-23, Canfield -Concerto after Gliere(only 1 mov)


During winter break, I've practiced Klose 21 to 25, however it is too much to review in an hour lesson.
And also I had many bugs(-_-;)
I should re-prepare for next lesson immediately... That's why I played 21 to 23.


I'm studying Canfield for my final exam.
This piece is not famous in Japan yet. When I went to HongKong, I heard this piece and immediately I love it!

If you know this piece, you can imagine it is really tough one.
Now I'm fighting with not only altissimo also music itself.
It is, I think simple texture with difficult techniques.
Saxophonist plays like "it is easy and great piece, don't you think?". ----Do not show "it is really tough!! You should put yourself on my shoes!!".


There are not so long time but I think it is enough time to improve the music.
I hope so!!

Here is the time to focus on Canfield!
Solve many many problems by perfect practice, and then I wish I can play as I want to.


By the way, is snowing rare weather in your place??

Bye :)



雪でしたねー。
久々に書きだしたと思ったらなんだよって?ww

そんな雪の今日。
レッスンでした。

学校は授業なしでしたが(ま、祝日だしね!そして成人式ですから。ご成人おめでとうございます!!)、補講、ですかね。はい。



今日はクローゼとキャンフィールドを。
そう、未だにやっとんす。汗 というよりも、過去にちゃんとやっていなかったので今やっているということです。
(受験(Ferling)にすぐにシフトチェンジした為)

最後まで一応さらってはいったものの、さらーっといくわけには行かず(要はいろいろバグがあった、てことです)、クローゼばっかりやってるわけにもいかないので、次回(こそ)リベンジにございます。


そしてキャンフィールドの方ですが、最初はやりたいからやってただけでしたが、結局試験で演ることにしました。

ちょっと技術的に厳しいかもしれないんですが、2年生とかになってくるとなかなか好きな曲を選びにくいだろうということで(?)、1年のうちは好きな曲選んだらいいんじゃないかという助言を頂いて選びました。

音楽自体は、聴きやすいし恐らくシンプルです。連符が多いだけ。笑
ただ、フラジオとかを「楽しいでしょ?」みたいな顔してやれるようにならなきゃいけないという。
決して「難しいわけ!わかる!?ていうかわかって!!!」て顔して吹いてはいけません。。


あまり長い期間準備に充てられる、とは言いがたいんですが、それでもなんとか、十分?というかギリギリあるかなあ・・・
自分が思うように、吹きたいように吹けるよう、自由に出来るように。頑張ります。


ちなみに昨日も学校行って。こっちは門下発表会。
前期でやったカルテットで、今度はグラズノフに挑戦です。

グラズノフの四重奏曲をやるのはやはり初めてで、いつかやってみたいなを着々と実現させています。笑
楽しかったなー。 でももっと楽しめるように勉強して練習します。


ではまた!多分明日か明後日には更新しますね。本の話とか。
今月何冊読めるかなあ・・・ Kでしたー。

0 件のコメント:

コメントを投稿